پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

ثبات در تأمین کالاهای اساسی زیر سایه افزایش قیمت‌ها

  • کد خبر: ۷۵۳۲۲
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
ثبات در تأمین کالاهای اساسی زیر سایه افزایش قیمت‌ها
مدیر بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: بازار پرفرازونشیب کالاهای اساسی در یک سال گذشته، اکنون در تأمین به ثباتی نسبی رسیده، اما قیمت‌ها تحت‌تأثیر عرضه و تقاضا و تورم موجود است.

همتی|شهرآرانیوز، براساس اعلام مرکز آمار ایران، از بین ۹۴کالایی که تغییرات قیمت آن‌ها از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تا ماه مشابه امسال منتشر شده، قیمت ۲۴کالا بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است. دراین‌میان برخی کالا‌های دیگر که قیمتشان در یک سال بیش از دوبرابر شده، شامل برخی از انواع حبوبات، برنج و روغن است؛ به‌طوری‌که در اردیبهشت‌ماه امسال قیمت برنج هندی، نخود، کره پاستوریزه، روغن نیمه‌جامد ۴/۵کیلویی و حلب ۱۶کیلویی روغن نباتی معمولی به‌ترتیب ۱۴۲/۶، ۱۳۲/۲، ۱۲۴/۸، ۱۲۸/۷ و ۱۳۴/۵ درصد نسبت به اردیبهشت‌ماه سال قبل افزایش یافته است. اما دراین‌بین کالا‌هایی مثل برنج پاکستانی و میوه تحت‌تأثیر عرضه و تقاضا و ثبات در زنجیره تأمین و توزیع، روند کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

به‌گفته مدیر بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، در کنار افزایش قیمت‌ها در سال گذشته، ما شاهد بی‌ثباتی در زنجیره توزیع برای مصرف‌کننده بودیم. از ابتدای امسال بازار کالا‌های اساسی در ۳ قلم کالای پراهمیت مثل روغن، شکر و برنج به ثابتی نسبی رسیده، اما قیمت‌ها تحت‌تأثیر عرضه و تقاضا و تورم موجود است.

حمیدرضا رجوعی درباره بازار شکر یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۰ هزار تن شکر در مشهد توزیع کردیم که تقریبا ۵۰ هزار تن از این میزان در بخش صنایع توزیع شده است. آخرین سهمیه شکر خانوار اکنون درحال توزیع است و بازار شکر از ثباتی نسبی برخوردار شده است و اکنون مشکل خاصی در تأمین شکر نداریم.

وی گفت: شکر با نرخ مصوب ۱۱هزار و ۵۰۰تومان عرضه می‌شود. این قیمت سال گذشته نیز برای بخش صنعت همین بود و امسال هم با همین قیمت عرضه می‌شود. تأمین شکری که واردکنندگان بخش خصوصی وارد می‌کنند، براساس عرضه و تقاضاست و کارخانجات می‌توانند شکرشان را بسته به نیاز از این بازار تأمین کنند. باتوجه‌به اینکه عرضه در این بازار به حد کافی است، قیمت شکر از ۱۱هزار و ۵۰۰تومان بیشتر نمی‌شود. همچنین در تأمین و زنجیره توزیع هم هیچ مشکلی نداریم و روند خوبی را از ابتدای سال طی کرده‌ایم. اگر بخش خصوصی هم مقدار بیشتری شکر نیاز دارد، براساس حواله‌ای که اعلام می‌کند، با همان نرخ مصوب کشوری ۱۱هزار و ۵۰۰تومان در اختیارش قرار می‌دهیم.

رجوعی تصریح کرد: اگر در یک‌سال گذشته در زنجیره تأمین و توزیع در بازار مشکل داشتیم، اکنون این مشکل حل شده است؛ به‌طوری‌که بیش از نیاز استان کالای اساسی موجود است. در یک‌سال گذشته در برخی اقلام مثل روغن و برنج مشکل تأمین داشتیم، اما اکنون همه مشکلات شبکه حل شده است؛ به‌طوری‌که از ابتدای سال ماهانه ۱۰ هزار تن روغن خانوار برای استان در نظر گرفته شده است و حتی بعضی اقلام زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

وی افزود: قیمت برنج وارداتی که در ابتدای سال ۹۹ به‌وسیله بخش خصوصی و با ارز نیمایی وارد می‌شد، در یک‌سال گذشته روند کاهشی داشت، به‌طوری‌که در اسفندماه قیمت به‌شکل چشمگیری کم شد. همه تلاشمان این بوده است که زنجیره تأمین و توزیع با نیاز‌های کشور همگام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->